Eenvoudig en snel vergoedingen aanvragen
Ben jij al eens gevraagd om documenten aan te leveren naar aanleiding van een aangevraagde vergoeding bij A+O? Vier keer per jaar trekt A+O een steekproef en vragen we bedrijven documenten aan te leveren. Waarom doen we dat eigenlijk en wat is het voordeel hiervan?
Waarom een steekproef?
Alle bedrijven die zijn aangesloten bij de metalektro-cao, doen verplicht een afdracht aan het opleidingsfonds A+O Metalektro. Het is daarom belangrijk voor alle bedrijven in de sector dat we geld uit het gezamenlijke A+O-fonds zorgvuldig besteden. A+O is dan ook verplicht om controles uit de voeren. Dit doen we onder andere met steekproeven.
Tijdsbesparing
De steekproef bespaart aanvragende bedrijven veel tijd en moeite. Je hoeft de documenten niet bij elke aanvraag te uploaden, maar wordt alleen gevraagd deze documenten in bezit te hebben. Vervolgens trekken wij door middel van een steekproef een aantal dossiers, waarna we een bericht sturen naar de aanvragers van deze dossiers. Je hoeft dus alleen documenten aan te leveren, wanneer je deel uitmaakt van de steekproef.
Wat gebeurt er bij een steekproef?
Valt jouw aanvraag in een steekproef? Dan geldt het volgende:
- Je ontvangt bericht van A+O.
- Je uploadt uiterlijk binnen 4 weken na dit bericht de vereiste documenten voor de regeling in ‘Mijn A+O’.
- A+O toetst de documenten aan de voorwaarden van de regeling.
- Je krijgt bericht of de aanvraag definitief is goedgekeurd. Soms vragen we je om aanvullende informatie voordat we definitief goedkeuren. Voldoet de aanvraag niet aan de regeling? Dan keuren we de aanvraag af. In dat geval moet jouw bedrijf eventueel uitbetaalde voorschotten terugbetalen. Daarnaast vragen wij documenten op van overige aanvragen die in dezelfde periode door ons zijn ingediend en goedgekeurd.
Continu verbeteren
In het verleden zagen we dat bedrijven soms moeite hadden met het correct en tijdig aanleveren van de gevraagde documenten. Om deze reden hebben we de afgelopen periode verschillende verbeteringen doorgevoerd, waaronder:
- een duidelijkere beschrijving van de documenten die je in bezit moet hebben als je een bepaalde vergoeding hebt aangevraagd,
- een verlaging van het aantal op te vragen documenten,
- vastgelegde, strakke behandeltermijnen waardoor jij snel een reactie van ons ontvangt op de ingediende documenten.
Zo maken we het aanleveren van de benodigde documenten voor jou duidelijker en eenvoudiger.
Tips om klaar te zijn voor de steekproef
In januari 2025 trekken we weer een nieuwe steekproef. Zorg er dus voor dat je alle documenten op orde hebt. Een paar tips op een rij:
- Neem de benodigde documenten nog eens goed door. Staan alle gevraagde handtekeningen erop?
- Zorg dat de periode waarvoor je een vergoeding aanvraagt, overeenstemt met de data op de overeenkomst.
- Houd onze notificaties in de gaten.
Zo zorgen we dat we jouw aanvragen snel en goed kunnen beoordelen.
Heb je vragen? Bel ons dat gerust op 088-60 50 960.