aanbod-poster

Asief Habiboellah, directeur A+O Metalektro
Hoe scoort A+O Metalektro in 2025 bij onze aangesloten bedrijven? Elke 3 jaar voert extern bureau Integron een klanttevredenheidsonderzoek uit. Asief Habiboellah, directeur A+O Metalektro: “We zijn heel blij met de waardering, het hoge cijfer én met de aangereikte verbeterpunten.”
“Allereerst wil ik de bedrijven die hebben meegedaan hartelijk bedanken. Maar liefst 366 bedrijven hebben de moeite genomen om onze vragen te beantwoorden. Een hoge respons en daar zijn we blij mee. Dankzij hen weten wij hoe we onze dienstverlening nóg beter kunnen laten aansluiten.”
“Dat we ook dit jaar weer een hoog cijfer krijgen: een 8,3! Het is fijn om te ervaren dat bedrijven zo tevreden zijn. Het team van A+O werkt het hele jaar hard om de sector zo goed mogelijk te ondersteunen bij opleiding en ontwikkeling. Zo’n score is voor ons de kers op de taart.”
“Zowel het kennisniveau van onze mensen, als het goede contact. Van de respondenten maakt 91 procent gebruik van onze vergoedingen. En 95 procent is bekend met de regiomanager. Bedrijven weten ons dus heel goed te vinden.”
“Klopt, 92 procent van de respondenten is het afgelopen jaar bezocht door hun regiomanager. De regiomanagers zelf scoren maar liefst een 8,8! Bedrijven zijn heel tevreden over hun kennisniveau. Ons streven is om jaarlijks een zo hoog mogelijk aantal unieke bedrijven te bezoeken om de zichtbaarheid binnen de sector te vergroten. Daarnaast is het van belang dat wij toegevoegde waarde leveren voor onze aangesloten bedrijven. Dan maak je het verschil en word je gewaardeerd.”
“Ja, ook die afdeling scoort hoog: een 8,4. Ze zijn heel goed bereikbaar. Mensen die contact zoeken vinden dat ze hun vragen goed en snel beantwoord krijgen. Dat betekent dat we goede service leveren.”
“Ja, bedrijven vinden de gebruiksvriendelijkheid ervan niet meer van deze tijd. ‘Mijn A+O’ is een platform dat al vele jaren meegaat binnen A+O. Toen het werd geïntroduceerd waren we heel modern: bedrijven hoefden niet meer alles in enveloppen op de post te doen. Dit jaar starten we met het vernieuwen van het platform. Hierbij betrekken we uiteraard enkele gebruikers vanuit de bedrijven.”
“Ook die feedback sluit mooi aan bij wat wij al aan het doen zijn: bredere vergoedingen ontwikkelen, waardoor het eenvoudiger wordt ze te benutten. Begin dit jaar hebben we bijvoorbeeld drie verschillende vergoedingen – voor soft skills, ontwikkelen praktijkopleiders en digitale vaardigheden – ondergebracht in één regeling ‘Vaardigheden ontwikkelen’. Zo maak je het aanvraagproces voor bedrijven eenvoudiger.”
“Ja, we kregen vooral terug dat de huidige communicatie over vergoedingen en het aanvraagproces beter kan. Een respondent zei: ‘Veel communicatie verloopt via het platform, maar als je niet maandelijks kijkt, dan mis je berichten.’ Ook transparantie over vergoedingen en voorwaarden is belangrijk.”
“Bedrijven zijn tevreden over onze bijeenkomsten – die scoren een 8,3. Maar bijna de helft van de respondenten wil graag ook online kunnen aansluiten bij fysieke bijeenkomsten. Dus gaan we nadenken hoe we bijeenkomsten hybride kunnen maken.”
“Zeker. Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven graag ook technische trainingen en veiligheidstrainingen vergoed zien. Daarover hebben sociale partners in het bestuur van A+O Metalektro in het verleden afgesproken: zulke trainingen behoren tot de core business van de bedrijfsvoering. Die vergoedt het opleidingsfonds niet. Op die manier kunnen we de afdracht voor alle bedrijven zo laag mogelijk houden.”
“Ik ben heel trots op onze huidige scores. Die vasthouden is al mooi. We zijn een organisatie die zich graag wil blijven ontwikkelen en van toegevoegde waarde wil zijn. Daarom is de input van onze relaties van groot belang. Ik roep alvast alle relaties op om bij een volgend onderzoek naar de tevredenheid mee te doen. Wij gaan écht aan de slag met de uitkomsten en inzichten van onze aangesloten bedrijven. Onze ambitie is dat A+O van waarde blijft voor deze mooie sector!”